ביקורות גוגל לעסק שלי: כך תוכלו לקבל הרבה יותר ביקורות

ביקורות של לקוחות יכולים להקפיץ את העסק שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל. כך תעשו את זה נכון
רוצה מגנט לידים עוצמתי לעסק שלך?
תוכן העניינים

גוגל לעסק שלי נועד לחבר בין לקוחות לבין נותני שירות ועסקים. גוגל יודעת שאם היא תפנה לקוחות פוטנציאליים לנותני שירות גרועים – בפעם הבאה אותם לקוחות יחפשו נותני שירות או עסקים שונים במקום אחר: בפייסבוק, או דרך חברים.

מהסיבה הזאת, גוגל מנסה להביא לגולש את התוצאות הטובות ביותר שהיא יכולה. אחת הדרכים שלה לעשות את זה היא על ידי שימוש בחוכמת ההמונים.

כל עסק שמשתמש בגוגל לעסק שלי יכול לקבל ביקורות מלקוחות – וחשוב מאוד שהוא יעשה את זה. 

נניח שאתם מחפשים בעל מקצוע מסויים, נניח רופא עור. עכשיו תורידו רגע את כובע נותן השירותים או בעל העסק שיש לכם על הראש, ושימו במקומו את כובע הצרכן. 

אם תחפשו בגוגל "רופא עור", תראו שגוגל מציג תוצאות במפות. אלה כרטיסי גוגל לעסק שלי של רופאי עור באזור שלכם. בתמונה יש צילום מסך של התוצאות שגוגל נתן כשחיפשתי רופא עור בעצמי

יש כאן שלושה רופאי עור. אני בוחר להתעלם רגע מהתוצאה השלישית (ד"ר ורדה כצנלסון), פשוט כי היא התוצאה שהכי רחוקה ממני, וכנראה זו הסיבה שהיא במקום השלישי.

לעומת זאת, שתי התוצאות הראשונות, ד"ר גיל טאובר וד"ר צ'רנוב עמיהוד, נמצאים באותה כתובת. מה גרם לגוגל להציב את ד"ר גיל טאובר בתוצאה הראשונה ולמה ד"ר צ'רנוב עמיהוד בתוצאה השניה?

יכולות להיות לזה הרבה סיבות, אבל יש סיבה אחת שממש בולטת מול העיניים: לד"ר גיל טאובר שבתוצאה הראשונה יש 41 ביקורות של חמישה כוכבים, לעומת ד"ר צ'רנוב עמיהוד שנהנה מ-16 ביקורות בלבד, וציון ממוצע של 4.3

אני לא מכיר אף אחד מהרופאים האלה, ולכן הדברים שאגיד עכשיו הם תיאורטיים לחלוטין: העובדה שד"ר טאובר נמצא בתוצאה הראשונה וד"ר כצנלסון נמצאת רק בתוצאה השלישית לא מעידה על המקצועיות של אף אחד מהם. 

יכול להיות שד"ר כצנלסון היא רופאה הרבה יותר טובה, יסודית וותיקה מאשר ד"ר טאובר. העניין הוא, שגוגל לא יודע את זה. גוגל יודע נתונים כמו מרחק מהגולש, רלוונטיות לגולש וכמות ביקורות חיוביות. 

מה שכן, בלי לבדוק לעומק, אני יכול לדעת די בוודאות שד"ר טאובר זוכה להרבה יותר כניסות לאתר שלו מאשר שני הרופאים האחרים. הוא גם מקבל יותר שיחות ויותר מבקרים ככה. 

בשורה התחתונה, אין מה לעשות – להיות הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל לעסק שלי זה אומר להיות הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל ברוב המקרים. 

והראשון מקבל את רוב הטראפיק, את רוב הלקוחות ואת רוב הכסף שלהם. 

אז איך עושים מקבלים עוד ביקורות? מאוד פשוט.

כאשר אתם נכנסים לדף הבית של גוגל לעסק שלי, גוגל יציג לכם את התיבה המסומנת בעיגול צהוב, עם הכותבת "רוצה לקבל עוד ביקורות?".

7sQWiJ QoL4sNDG3hHE7XoFy1rT Dc BwyaDZJjp6LikptoFp45wQQtPlujr 8pbBC1hP5Iq2OaKWQtofp2HZnTE27

לחיצה על "שיתוף טופס ביקורת" תפתח לכם תיבה עם קישור לשיתוף. כל מי שיקבל מכם את הקישור הזה וילחץ עליו, יגיע מיד לכרטיס שלכם ב"גוגל לעסק שלי", ויוכל להשאיר ביקורת.

אם אתם שולחים קבלות ללקוחות שלכם באמצעות המייל, כדאי לכם להוסיף את הלינק הזה למייל, כדי שיהיה נוח ללקוחות להשאיר לכם ביקורת. 

מומלץ להוסיף משפט מניע לפעולה, כמו "שמחתי לתת לך שירות, אשמח לקבל ממך ביקורת בדף העסקי שלי בגוגל".

במידה והשירות שלכם אישי יותר, ואתם מנהלים שיח קרוב עם הלקוחות שלכם, אני ממליץ לכם לבקש מהם אישית להשאיר ביקורת בדף העסקי בגוגל מיי ביזנס. 

חשוב לדעת שככל שהביקורת מפורטת יותר – כך היא טובה יותר לקידום העסק שלכם. בנוסף, תמונות שהלקוחות משאירים זוכים לחשיפה גבוהה הרבה יותר מאשר תמונות שהעסקים עצמם מפרסמים. 

רוצה מגנט לידים עוצמתי לעסק שלך?

אולי יעניין אותך