האם אתם משווקים את העסק שלכם בצורה נכונה?

רוצה מגנט לידים עוצמתי לעסק שלך?

שיווק העסק שלנו במרחב הדיגיטלי הוא מבין הדרכים הבולטות אם לא העיקריות ביותר להבאתם של לקוחות חדשים הצורכים את שירותינו ו/או את מוצרינו.

על אף שנדמה שכל שעלינו לעשות הוא לשלם, והרי לנו עסק משגשג, הרי שבעלי ובעלות עסקים רבים מגלים כי בפועל, קצב הרכישות או הפניות לעתים נמוך, ושההשקעה הכספית הבלתי מבוטלת איננה מניבה את התוצאות הרצויות.

לעתים, השיווק הדיגיטלי אכן מספק רצף פניות ורכישות שנתפש כמספק ואיכותי, אך האם הוא באמת עומד במבחן המציאות בעת שאנו בוחנים את סך ההוצאות אל מול ההכנסות?

בדיקה קפדנית יכולה להעניק תובנות משמעותיות, ולהן נרחיב ונספר על מספר היבטים שיש לבחון בעת שמשווקים את העסק בדיגיטל.

הפרדת הלידים / הרכישות על-פי אפיק שיווקי

שיווק דיגיטלי יכול להתבסס על קמפיינים בפייסבוק, על קמפיינים באינסטגרם, בטיק-טוק, בלינקדין, במנועי החיפוש ועד לקידום באמצעות תוכן ממומן דרך טאבולה ואאוטבריין.

גם אם ישנו שצף לידים, האם אנו באמת יודעים לנתח ולהבין את מידת יעילותו של כל אפיק ואפיק?

ההמלצה הגורפת היא לחבר את בית העסק למערכת CRM אשר תאפשר לקבל את הלידים מכל אפיק תוך שהיא מפרידה אותו במדויק. היכולות הטכנולוגיות הקיימות כיום, מאפשרות למערכות CRM איכותיות להפריד בין טפסי צור קשר ושיחות טלפוניות שבוצעו מכניסות אורגניות בגוגל, לבין פניות מטפסים ושיחות שהתקבלו מגולשים שהגיעו לבית העסק כתוצאה משיווק באינסטגרם וכיוצא בכך.

באופן הזה, ניתן לזהות ולענות על 2 שאלות מרכזיות:

מהם האפיקים המספקים את הלידים האיכותיים ביותר, ומהם האפיקים המספקים לידים באיכות ירודה? לחילופין ניתן לשאול, מהם האפיקים המספקים רכישות?

וכן השאלה השנייה, האם ישנם אפיקים שאינם יעילים עליהם ניתן לוותר, ולנתב את התקציבים אל עבר האפיקים המשתלמים יותר?

בדיקת החזר ההשקעה

לעתים, מנהלי הקמפיינים אשר מלווים את בית העסק יבחנו את החזר ההשקעה ויספקו תובנות משמעותיות ומקצועיות במסגרת תפקידם. ועם זאת, אין זה בהכרח אומר שאלו הם פני הדברים.

מידת יכולתם של מנהלי קמפיינים להבין החזר ההשקעה של בית העסק, מצריכה ניתוח קפדני ומעמיק, ניתוח המתבצע לרוב על-ידי יועצים עסקיים ושמטרתו היא לקחת את מלוא המשתנים בחשבון. רק באמצעות בדיקת הדו"חות הכספיים, הבנת הנפשות הפועלות, ההוצאות הכרוכות בהיבטים תפעוליים, ניתן להבין במדויק את החזר ההשקעה.

על-כן, לא אחת כאשר חברות מבקשות להבין את איכות שיווקו של העסק ולקבל תובנות, הרי שהן שוכרות את שירותיהם של יועצי שיווק חיצוניים או יועצים עסקיים המעניקים מעטפת רחבה יותר.

עריכת שיחות חתך עם צוות השיווק

בתי עסק רבים משווקים עצמם באמצעות חברות קידום או משווקים פרילנסרים.

הבעיה נוצרת כאשר אין סנכרון בין הגורמים השונים, או לחילופין כאשר השירות מתבסס על גישת 'שגר ושכח' כשבעלי ובעלות העסק אינם שומרים על קשר רציף ועל סנכרון עם צוותי השיווק.

הקפדה על שיחות סנכרון יכולה להעלות תובנות חדשות, מסקנות ומהלכי שיווק חדשים. אל לכם להקל ראש בשיחות שכאלו, ומדי פעם אף ליזום פגישות פרונטליות לסיעור מוחות.

רוצה מגנט לידים עוצמתי לעסק שלך?

תוכן העניינים
אולי יעניין אותך