הפוסט שלי נדחה: מה לעשות אם קיבלתי הודעת Rejected?

גוגל מיי ביזנס
רוצה מגנט לידים עוצמתי לעסק שלך?
תוכן העניינים

אחד הכלים היעילים לקדם את הדף העסקי שלך בגוגל הוא פרסום של פוסטים. זו דרך מעולה גם לסייע בקידום הדף העסקי וגם במשיכה של עוד לקוחות.

פרסום פוסטים בגוגל לעסק שלי הוא דרך מצוינת לספר ללקוחות שלך על מוצרים חדשים, מבצעים, אירועים וחדשות שרלוונטיות אל הלקוחות.

אני מקבל לא מעט פניות של בעלי ובעלות עסקים שניסו לפרסם פוסט חדש, אך הפוסט לא עלה לאוויר. בדיקה מעמיקה יותר גילתה שגוגל סימן את הפוסט עם תגית אדומה ובה נכתב "Rejected" או "נדחה".

בדרך כלל, הסיבה לכך שגוגל דוחה את הפוסט היא הפרה של מדיניות התוכן של גוגל לעסק שלי. אני כותב "בדרך כלל" ולא "תמיד", כי לפעמים לבוטים יש איזה גליץ' קטן והם עושים משהו מסיבה לא ברורה.

מדיניות התוכן לפרסום פוסטים של גוגל לעסק שלי כוללת מספר כללים שחשוב לא להפר אותם משתי סיבות. הסיבה הראשונה ברורה: כדי שגוגל יפרסם את כל הפוסטים שלי.

הסיבה השניה היא כי אנחנו לא רוצים להרגיז את הבוטים של גוגל. הפרות חוזרות עלולות לגרום להשעית הדף העסקי, וזה משהו שאנחנו ממש לא רוצים.

בסוף המאמר הזה יהיה מדריך קצר עם כמה כללי אצבע לעשות במידה והפוסט שלך לא אושר.

מה כוללת מדיניות התוכן של גוגל לעסק שלי?

בהמשך המאמר הזה תקבלו סיכום של מדיניות פרסום הפוסטים של גוגל לעסק שלי. חשוב לזכור שמדיניות התוכן עשויה להתעדכן מדי פעם ולהשתנות. לכן, אני מזמין אותך להתעדכן בעמוד המדיניות של גוגל.

נושא הפוסט

נושא הפוסט חייב להיות רלוונטי לעסק עצמו. גוגל לעסק שלי נועד לייצג עסקים בתוצאות החיפוש, ולא לשום דבר אחר. תכנים פוליטיים וחברתיים לא מתאימים לפלטפורמה הזאת ופוסטים שאינם רלוונטיים לעסק עשויים להיות מוסרים על ידי גוגל.

ספאם

גוגל לא אוהב ספאם, ויש לבוטים שלו כמה דרכים להישמר מפרסום של ספאם בגוגל מיי ביזנס. גוגל לא אוהב שגיאות כתיב, ג'יבריש, סרטונים מטושטשים או באיכות נמוכה או שימוש בכל מיני תווים שאינם חלק מהשפה.

גוגל גם בוחן את הקישורים שעולים בפוסטים. אם העלת פוסט עם קישור לתוכנות זדוניות, לווירוסים או לתוכנות שגוגל לא אוהב (פישינג, רוגלות, אתרים לא ראויים וכו') ואפילו קישורים לאתרים שפשוט אין להם קשר לעסק – גוגל עשוי להסיר אותם.

תוכן שאינו הולם

אני מקווה שלא היתה לך שום כוונה לפרסם דבר כזה, אבל אם רצית לפרסם תוכן שכולל בריונות, הסתה, גזענות, כדאי לך לרדת מהרעיון הזה. גם פרסום של פרטים אישיים של אנשים שונים אסור בהחלט.

אל תשפילו אף אחד, אל תשפילו אף מקום ולא תרדו על אף אחד – גם לא על המתחרים שלכם. מעבר לעובדה שגוגל לא אוהב את זה, סיכוי סביר שגם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לא יעריכו את זה.

שמרו על פרטיות

אל תפרסמו מידע פיננסי אישי, תעודות מזהות, פרטי יצירת קשר של גורם אחר, תמונות או רשומות שכוללות מידע רגיש, קישורים למידע אישי וכיוצא בזה.

תמונות וסרטונים

גוגל אוסר לפרסם תמונות וסרטונים שצולמו במקומות אסורים לתיעוד. פרסום של תמונות וסרטונים שצולמו במקומות פרטיים דורש את אישור הבעלים של המקום. יחד עם זאת, אני מציע לכם לא לעשות זאת מלכתחילה.

העלת תמונות או סרטונים שמופיעים בהם אנשים אחרים? יש לבקש את האישור לכך. לכל אדם יש אפשרות לדווח על תוכן כזה או אחר, דבר שעלול לגרור תגובה של גוגל.

מומלץ להימנע מתמונות של סמים ואלכוהול. יחד עם זאת, גוגל מציב הבחנה ברורה בנושא הזה: אם יש לך מסעדה והעלת תמונה של סועדים שברקע יש זוג ששותה יין – זה בסדר. תמונה או סרטון שכולו מתמקד באלכוהול – עלול להיות מוסר והדף העסקי עלול לספוג ענישה מגוגל.

בנוסף לאלכוהול, אסור לפרסם מוצרי טבק, הימורים, שירותים פיננסיים, תרופות ותוספי תזונה שלא אושרו לשימוש או מכשור בריאותי או רפואי.

פרסום מספרי טלפון

אסור לפרסם מספר טלפון בתוכן או בתמונה שעולה לגוגל מיי ביזנס. במקום לעשות זאת, ניתן להוסיף לפוסט לחצן "התקשרות" שמקושר לטלפון של העסק (שהוכנס מבעוד מעוד למידע של העסק).

איסורים נוספים

אסור לפרסם פוסטים שקשורים למוצרים או שירותים שעלולים לגרום לסיכון, כגון סמים, נשק, זיקוקים או לעודד פעילות פלילית. בנוסף, אסור גם לפרסם תוכן שקשור לטרור. כמו כן, גוגל אוסר בתכלית האיסור להעלות תכנים למטרת ניצול ילדים או פגיעה בהם.

גוגל גם אוסר להציג מצג שווא וטענות מטעות. הסעיף הזה כולל איסור להתחזות לאדם או לגוף אחר.

מה לעשות אם הפוסט שלי נדחה?

אם הפוסט שלך נדחה על ידי גוגל, ולא ברור לך למה זה קרה, אני ממליץ לבדוק את הדברים הבאים.

דבר ראשון, חשוב לעבור על מדיניות התוכן של גוגל כדי לוודא שהיא לא עודכנה עם תנאים חדשים, ולעבור שוב על תוכן הפוסט כדי לוודא שהוא עומד בתנאי המדיניות.

בנוסף, ברוב המקרים יש משהו בתמונה או בטקסט שגורם לבוטים של גוגל לדחות את הפוסט. לכן, כדאי לעבור שוב על התמונה שמצורפת לפוסט, ולבדוק אם יש שם סמל מסחרי, לוגו, טלפון או כל דבר כזה שעלול לגרום לגוגל לחשוד שמדובר בהפרת זכויות יוצרים.

Inked220668084 4131395280312987 1279202721440578570 n LI
דוגמא לפוסט שנפסל בגלל סימן מסחרי שמופיע בסרטון

מעבר לכך, מומלץ לעבור על הטקסט שוב כדי למצוא מילים שעלולים לגרום לבוטים לחשוב שיש כוונה אחרת מאחוריהם, כוונה שלילית.

אחד המקרים שנתקלתי בהם היה יועצת עסקית שפרסמה פוסט על ליווי שהיא רוצה להעניק לבעלי עסקים. הפוסט נדחה שוב ושוב ולא הצלחתי להבין מדוע.

בסופו של דבר, החלטנו לשנות את הטקסט בפוסט, והסרנו ממנו את המילה "ליווי". לאחר שהסרנו את המילה הזאת – גוגל אישר את הפוסט.

נכון, זה עשוי להיות מתסכל, אבל ככה זה כשעובדים מול בוטים. הם עוזרים לנו מאוד לקדם את העסק שלנו, אבל לפעמים הם גם עשויים להקשות עלינו.

כשהיינו משחקים כדורגל בבית הספר והכדור היה עף הצידה בגלל בלטה עקומה ברצפה, היינו קוראים לזה "תנאי מגרש". אלה תנאי המגרש של גוגל, ואנחנו צריכים פשוט להבין אותם ולעבוד בהתאם להם כדי להביא כמה שיותר לקוחות לעסק.

רוצה מגנט לידים עוצמתי לעסק שלך?

אולי יעניין אותך