חטיפת גוגל מיי ביזנס: מה זה ואיך תגנו על עצמכם

גוגל לעסק שלי הוא אחד הנכסים החשובים לכל עסק. לצערנו, תופעת חטיפת הדפים העסקיים הולכת וגוברת. כך תגנו על הנכס הדיגיטלי שלכם
רוצה מגנט לידים עוצמתי לעסק שלך?
תוכן העניינים

ברחבי העולם הולכת וגוברת תופעת חטיפת דפי גוגל מיי ביזנס, על ידי השתלטות של גורמים שונים על דפים עסקיים של עסקים שונים. 

התופעה הזאת זכתה לכינוי GMB פישינג, והיא נעשית על ידי משווקים מקומיים שמנכסים לעצמם רישומים עסקיים של עסקים אחרים, על ידי כך שהם טוענים בפני גוגל לבעלות על העסק. 

כאשר מישהו מגיש טענה כזאת לגוגל (דבר שנעשה בכמה לחיצות כפתור פשוטות), נשלח מייל מטעם גוגל שבו מובהר כי מישהו טוען לבעלות על הדף העסקי.

מהרגע הזה, ישנם שלושה ימים לענות על המייל הזה. במידה וגוגל לא יקבלו תשובה ברורה מהנמען של המייל, הוא יעניק בעלות לדורש.

בתקופה האחרונה, נראה שהטקטיקה הנכלולית הזאת הולכת וצוברת תאוצה. כך מצליחים כל מיני "משווקים" למיניהם להעביר לידים חמים לעסקים שלהם, או למכור אותם לעסקים אחרים, תוך ניצול הדף העסקי של חברה אחרת. 

בתשובה לשאלה של מגזין Search Engine Land, ענה נציג של גוגל כי הם "מודעים לתופעה ופועלים כדי שהמידע שמופיע במפות של גוגל יהיה מדויק". הוא הוסיף כי "במידה ובעל עסק מקבל בקשה לניהול הדף העסקי מגורם שאינו מוכר – עליו לסרב לה. הזכות להחזיק בדף עסקי בגוגל שמורה רק לבעלי עסקים אמיתיים ולמי שמוכיח את הקשר שלו לעסק".

דרך נוספת לחטיפת דפים עסקים, אך פחות נפוצה, היא על ידי דיווח על עסקים משוכפלים. למעשה, כל אחד יכול לדווח כי עסק מסויים נרשם פעמיים, וכי יש לאחד בין מספר רישומים שונים. 

במקרה כזה, במידה וגוגל תאשר את הדיווח הזה, היא תאחד את שני הרישומים ותשלב את המידע המופיע בהם. כך, אחד העסקים יכול ליהנות מהטראפיק ומהלידים שקיבל עד כה העסק השני. 

אחד המשווקים שדבר כזה קרה לו בדנמרק, פעל לפי ההוראות של התמיכה של גוגל לעסק שלי, אך בסופו של דבר הוא קיבל גישה לדף העסקי של העסק השני ולא של העסק שהוא משווק. 

כיצד ניתן להגן על החשבון מפני אירועים כאלה?

הדבר הכי חשוב שאתם יכולים לעשות הוא לשמור על גישה לחשבון הג'ימייל שאיתו אתם מנהלים את העסק. עליכם לוודא שאתם מקבלים התראות ממנו במידה ומתקבל מייל חדש, כדי להיות מעודכנים במידה ומישהו מבקש להשתלט על הדף העסקי שלכם.

רוצה מגנט לידים עוצמתי לעסק שלך?

אולי יעניין אותך