קידום אתרים גדולים במיוחד – כך תמדדו את הצלחת פרויקט הקידום

רוצה מגנט לידים עוצמתי לעסק שלך?

לא מאוד פשוט להבין כיצד נכון למדוד הצלחה של פרויקט קידום אתרים, עבור מותגים גדולים במיוחד. סביבת התחרות המשתנה, הכללים החדשים של גוגל ומנועי חיפוש אחרים, הרגלי הצריכה המשתנים של הגולשים, וגם מידת העניין והרלוונטיות של המוצרים המוצעים על ידי המותג – לכל אלו השפעה ניכרת על היכולת לבצע מדידה אובייקטיבית, נקיה מרעשים, של הצלחת פרויקט הקידום.

ובכל זאת, יש כמה וכמה מדדים, שכדאי יהיה לשים אליהם לב, ולשקול לשלב אותם בתמונת המדדים הגדולה, על מנת להישאר עם אצבע על הדופק באופן שוטף, ולנטר את פעילות הקידום.

בלי להכביר במילים, בואו נכיר כמה מן המדדים החשובים לפרויקט SEO שכזה.

מדד מספר 1: תנועה אורגנית של גולשים לאתר

רוצים להבין האם פרויקט הקידום שלכם מצליח? נסו להבין עד כמה השיפור שהוא מייצר בתנועה האורגנית של גולשים המגיעים לאתר הוא משמעותי. אחד המדדים הטובים ביותר שיאפשר לכם למדוד בצורה נקיה מרעשים את מידת ההשפעה של הפרויקט – הוא פשוט להבין האם ישנה גדילה בתנועת הגולשים האורגנית שמגיעה לאתר. גדילה כזו יכולה להתרחש בעקבות שיפורים בדירוגים של מילות מפתח רבות, או בשיפור משמעותי של מספר מצומצם של מילות מפתח, עם נפח חיפושים גבוה. כמו כן, בעוד שאסטרטגיית קידום של מילים רבות בעלות תחרות נמוכה יכולה לעבוד למותג אחד, מותג אחר יבחר לטרגט דווקא את מילות החיפוש שמציעות נפחים גדולים של תנועה, גם אם היא נחשבת לתחרותית.

מדד מספר 2: המרות של גולשים ללקוחות משלמים

עוד מדד שקשה יהיה להתווכח לגביו, הוא מדד ההפיכה של גולשים ללקוחות משלמים. ככל שפרויקט הקידום ייצר יותר לקוחות משלמים שמקורם בתנועה אורגנית לאתר, כך תבינו שהפרויקט משיג את היעדים שלו. שימו לב, תנועה של גולשים המגיעים לאתר אינה מבטיחה יצירת הכנסות חדשות, ולכן, המדד הזה, יכול להחשב למדד טוב במיוחד. אחרי הכל, אם הגדלנו את התנועה לאתר אך לא את ההכנסות, לא באמת ייצרנו ערך מוסף גדול לבעל האתר.

מדד מספר 3: החזר על ההשקעה

אנחנו ממשיכים ומשתכללים בבניית המדדים שלנו להצלחת פרויקט הקידום האורגני של האתר, והפעם אנחנו עוסקים גם בצד ההוצאות, לצד ההכנסות. מדד ההחזר על ההשקעה משקלל בתוכו התייחסות גם לעולם ההוצאות שהובילו ליצירת ההישג הדרוש. מדוע מדד זה הוא טוב אפילו יותר מן הקודמים? משום שהוא מסייע לבעל האתר להבין האם ההשקעה שלו בקידום הייתה מוצדקת בראיה מתכללת, שרואה לא רק מה קיבל מתהליך הקידום, אלא כמה נדרש להשקיע על מנת להגיע לכך.

מדד מספר 4: איכות פרופיל הקישורים

חלק בלתי נפרד מתהליך קידום איכותי הוא בניה מדורגת ושקולה של פרופיל קישורים נכנסים לאתר. קישורים נתפסים דרך העיניים של גוגל כהמלצות לכל דבר ועניין, וכאשר קישורים כאלו מגיעים מאתרים סמכותיים, רלוונטיים ואשר בעצם מקבלים קישורים ממקורות דומים, יש בכך כדי להעיד על איכות ההמלצה הזאת.

דרך נוספת להסתכל ולמדוד פרויקט קידום אתרים עבור מותגים גדולים, הוא לעקוב אחר התפתחות פרופיל הקישורים הטבעיים שלו. ככל שהפרופיל הזה נהנה מיותר מקורות סמכות שמפנים אליו, מיותר דומיינים שונים המקשרים אליו, ומיותר אתרים רלוונטים המצביעים עליו, כך פרויקט קידום האתר מתבצע, למעשה, בצורה איכוית יותר, ומייצר ערך לבעל האתר.

מדד מספר 5: חיפושים עם שם המותג וחיפושים של ביטויי מפתח חשובים

מדד נוסף שיכול לסייע ולהבין האם קידום האתר נמצא על המסלול הנכון, הוא מעקב אחר כמות התנועה שמגיעה מחיפוש הכולל את שם המותג. ככל שפרויקט קידום האתר מצליח לייצר יותר תנועה של גולשים, המשתמשים בביטויים ממותגים שעד כה לא ייצרו תנועה, כך ניתן יהיה להבין שפרויקט קידום האתר אכן משפר באופן ניכר את הרלוונטיות של המותג ברשת.

בנוסף לחיפושים ממותגים, ניתן יהיה למנות את כמות ביטויי המפתח עליהם האתר מדורג, וככל שמספר זה גבוה יותר, כך, כמובן, משתלמים יותר.

מדד מספר 6: שיעור נטישה

שיעור נטישה הוא מושג אשר נוגע ליחס בין כמות הגולשים שבחרו לנטוש את האתר לאחר צפיה בעמוד בודד, וכלל הגולשים שהגיעו לאתר בפרק זמן נתון כלשהו. ככל ששיעור נטישה של אתר הוא נמוך יותר, כך ניתן יהיה להבין שהאתר רלוונטי ליותר גולשים.

האם שיעור נטישה גבוה של אתר מעיד בהכרח על אי שביעות הרצון של גולשים המגיעים אליו? התשובה כאן היא שלילית. יש לא מעט מקרים בהם הגולש יכול להסתפק בצריכה של תוכן המצוי בעמוד אחד בלבד, ולקבל את המענה השלם לצרכים שלו. יחד עם זאת, שיעור נטישה שהולך ועולה עבור אותו עמוד נתון לאורך זמן, בהחלט יכול להצביע על בעיה כלשהי בחווית השימוש המוצעת לגולש.

מדידה של שיעור הנטישה לאורך זמן יכולה ללמד לא מעט על התנהגות הגולשים באתר ועל שביעות הרצון שלהם מן המידע המוטמע באתר.

מדד מספר 7: דירוגים של עמודי האתר עבור מילות מפתח נבחרות

אחרי שדיברנו על תנועה אורגנית של גולשים, על המרות, על רכישות, על החזר השקעה, על שיעור נטישה ועוד, הגיע הזמן לדבר על תוצאה ישירה של פרויקט קידום אורגני: הדירוגים. בסופו של יום, המשימה המיידית של כל מקדם אתרים, היא לשפר את הדירוגים של עמודי האתר עבור חיפושים של מילות מפתח שחשובות לבעל האתר.

רוצים למדוד בצורה איכותית את הביצועים האורגניים של פרויקט קידום אתר של מותג גדול? בחרו סל של ביטויי מפתח, ועקבו אחר השינויים והתמורות בדירוגים של עמודי האתר עבור ביטויי המפתח האלו, ולאורך זמן.

מדד מספר 8: כמות העמודים המאונדקסים במנוע החיפוש

אם פרויקט קידום האתרים שלכם נמצא בתחילתו, אולי מדד שנכון יותר יהיה לדבר עליו, הוא כמות העמודים שכבר מאונדקסים במנוע החיפוש. כאשר האתר הוא חדש, קשה יותר לשכנע את מנוע החיפוש להקדיש את המשאבים הדרושים, על מנת לסרוק אותו בתדירות שוטפת. פרויקט קידום אתרים נכון כזה שמשלב בניה של קישורים פנימיים וחיצוניים, שיפור התוכן בעמודים השונים, ושיפור חווי הגלישה בעמודים אלו, אמור, בין היתר, לדאוג לכך שמנוע החיפוש יבחר לאנדקס עוד ועוד עמודים באתר. זאת הסיבה, שמדד זה יכול להיות רלוונטי גם הוא בהערכת איכות הקידום של אתר מותג גדול.

מדד מספר 9: גולשים חוזרים לעומת גולשים חדשים

נכון, כל בית עסק פונה לקהלים שונים והמאפיינים שלהם משתנים גם הם. אולם, מדידה נכונה של כמות התנועה המיוחסת לגולשים חוזרים לעומת זאת שמביאה איתה גולשים חדשים יכולה ללמד את בית העסק לא מעט על איכות הקידום האורגני של האתר.

כמות גדולה של מבקרים חוזרים יכולה להעיד על מידת שביעות רצון גדולה מן השירות שמציע המותג, והיא בהחלט יכולה להשפיע גם על הדירוגים של עמודי האתר עבור ביטויי מפתח שונים. כמות גדולה של מבקרים חדשים באתר יכולה להוכיח כי פרויקט הקידום מצליח לטרגט קהלים חדשים, אשר עושים שימוש במילות מפתח חדשות, או כאלו שעושים שימוש במילות מפתח מוכרות, אבל מבקרים באתר בפעם הראשונה.

כאן כבר מדובר בנתונים שלגביהם צריכה להתקבל החלטה עסקית: האם משפרים את הצעת הערך לגולשים חוזרים? האם דואגים לכך שגולשים חדשים יקבלו הנחות משמעותיות כדי לגרום להם להתנסות במוצר או בשירות? מדידה נכונה, במקרה הזה, של עולם המבקרים החוזרים והחדשים, תוכל לשפר גם את התנהלות בית העסק בהתאם.

לסיכום

לא מעט מדדים ניתן להטמיע בתהליך הניהול של פרויקט קידום אתרים למותגים גדולים. בחרו את אלו שיספקו לכם את האינדיקציה השלמה והטובה ביותר, באשר לאיכות תהליך הקידום.

רוצה מגנט לידים עוצמתי לעסק שלך?

תוכן העניינים
אולי יעניין אותך