גוגל לעסק שלי הוא אחד הנכסים הדיגיטליים החשובים ביותר להרבה עסקים – וכנראה שגם לעסק שלכם. במקרים רבים, כרטיסי עסק שנעשו ב"גוגל לעסק שלי" יופיעו מיד אחרי הפרסומות הממומנות, ולפני האתרים האורגניים.
מה זה אומר? שאם יש לכם אתר אינטרנט מעולה, שמקודם באלפי שקלים – אבל לא השקעתם כמה דקות בשביל לפתוח כרטיס גוגל לעסק שלכם – יש סיכוי טוב שהעסקים של המתחרים שלכם יופיעו לפניכם בתוצאות החיפוש בגוגל.
המשמעות של זה היא מאוד פשוטה: יכול להיות שהמתחרים שלכם יקבלו את כל הלקוחות שקיוויתם להשיג בזכות קידום האתר.
לכן, חשוב מאוד שתקחו לעצמכם קצת זמן ותשבו על הקמת כרטיס גוגל לעסק שלכם. או שתקחו איש מקצוע לטובת העניין הזה.
אבל, ויש פה אבל גדול מאוד: אם תצליחו להראות לגוגל שאתם העסק הכי חשוב בקטגוריה שהגולשים מחפשים – תוכלו לתפוס את הנדל"ן הכי חשוב בתוצאות החיפוש!
למה הכוונה? קבלו כמה ניסויים שעשיתי:
- חיפשתי דוגווקר גבעתיים, ותראו מה מצאתי:
למרות שאני התכוונתי למצוא דוגווקר שעובד בגבעתיים, גוגל מבין שהעסק שאני באמת מחפש הוא דוגווקר בתל אביב. למה הוא עושה את זה? קשה לדעת, אבל אפשר להניח שהכרטיס הזה, יחד עם האתר שאליו הוא מפנה, צברו ותק מול גוגל והוא מבין שמדובר בעסק רציני.
(עדכון: מאז שכתבתי את המאמר הזה, סייעתי לדוגווקר בגבעתיים לקבל לקוחות באמצעות גוגל לעסק שלי. אם אתם באזור גבעתיים ומחפשים דוגווקר גבעתיים – תגיעו לכרטיס שפתחתי)
- חיפשתי "וטרינר עד הבית תל אביב" – והגעתי לזה (כן, לאחרונה יצא לי לעשות המון תוכן בתחום הכלבים):
אני לא יודע אם אתם גרים בתל אביב, אבל העיר הזאת מפוצצת בכלבים וחתולים, ויש כאן המון מרפאות וטרינריות, ולא מעט רופאים וטרינריים שמגיעים עד הבית.
למרות זאת, יש רק וטרינר אחד שהשיג נדל"ן מ-ע-ו-ל-ה בתוצאות החיפוש של גוגל, וניצח את שאר המתחרים שלו!
מה אנחנו יכולים ללמוד מזה?
אנחנו יכולים ללמוד מזה שני דברים עיקריים. הראשון הוא שכרטיס גוגל לעסק שלי יכול להביא אתכם למקום הרבה יותר גבוה מאשר אתר אינטרנט, גם אם האתר מקודם מאוד.
הדבר השני הוא, שאם תשקיעו קצת יותר בכרטיס שלכם, תוכלו לתפוס את הנדל"ן הכי חשוב, הכי גדול והכי עליון בתוצאות החיפוש בגוגל. עכשיו רק דמיינו כמה לידים זה יכול להכניס לעסק שלכם!