האם גוגל מיי ביזנס זה הדבר הטוב ביותר עבור העסק שלי? אולי עדיף לי לקדם מודעות ממומנות בגוגל? בעלי עסקים רבים, במיוחד עצמאים שעושים הכל בעצמם, עלולים לאבד את הידיים והרגליים שלהם בכל השיטות לשווק ולפרסם בדיגיטל.
יש היום המון פלטפורמות דיגיטליות ואפשרויות רבות לשיווק ולפרסום – מםתיע שאנחנו עלולים לאבד את הידיים ואת הרגליים שלנו בתוך ים האפשרויות האלה?
כשאנחנו מדברים על חשיפה לעסק בתוצאות החיפוש בגוגל, זה יכול להיות מעולה להמון עסקים, אבל לא לכולם.
האם בכלל כדאי לי להשקיע בחשיפה של העסק בגוגל?
כדי לענות על השאלה הזאת, עליך לשאול את עצמך שאלה אחת: האם העסק שלך מעניק שירות או מוכר מוצר שלקוחות כבר מכירים או שיש צורך בחינוך שוק?
נניח שאתם יועצים עסקיים. יש סיכוי גבוה, של לקוח פוטנציאלי שלכם לחפש בגוגל יועץ עסקי, יעוץ עסקי או כל דבר כזה.
במקרה כזה חשיפה של העסק שלכם בגוגל יכולה להביא לתוצאות מעולות. הסיבה לכך היא, שכאשר גולשים יחשפו לעסק שלכם, זה יהיה כבר אחרי שהם ביצעו פעולה ראשונית של חיפוש השירות שאתם נותנים או המוצר שאתם מוכרים.
מצד שני, אם העסק שלכם עוסק בתחום חדש יחסית שאנשים לא מחפשים בעצמם, כמו לדוגמא קרם גוף חדשני נגד קורונה. במקרה כזה הסיכוי שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יחפשו את השירות או המוצר בגוגל הוא נמוך מכיוון שהם לא יודעים שאפשר לחפש דבר כזה.
אם המוצר שלכם או העסק שלכם משתייך לקטגוריה השנייה סיכוי סביר שגוגל לעסק שלי או קידום ממומן בתוצאות החיפוש או אפילו פעילות seo לאתר שלכם לא תהיה יעילה כמו פעילויות אחרות שאתם יכולים לעשות בדיגיטל.
האם עדיף לי להשקיע בגוגל העסק שלי או בקידום ממומן PPC?
דבר ראשון קידום ממומן ברשת החיפוש זו הדרך הכי מהירה שלכם לחשוף את השירות או המוצר שלכם ללקוחות פוטנציאלים.
מנגד, לקידום ממומן בתוצאות החיפוש יש כמה חסרונות ברורים. החיסרון הראשון הוא שהגולשים מבינים שמדובר בקידום ממומן ולא בתוצאה אורגנית.
העובדה שהם רואים סימון קטן שמעיד על כך שמדובר במודעה, גורם לרבים מהם לדלג על החשיפה הזאת ולעבור לתוצאות האורגניות.
הסיבה לכך מאוד ברורה. מנוע החיפוש של גוגל הוא חלק מחיינו כבר המון שנים ורבים מאיתנו סומכים על מנוע החיפוש שיביא לנו את התוצאות הטובות ביותר עבורינו בזמן שכל אחד יודע שהמודעות הממומנות תגיעו למסך שלנו רק בגלל שמישהו שילם הרבה כסף על כך ובלי קשר לאיכות שלו.
חיסרון נוסף בפרסום תוצאות החיפוש של גוגל כי האפשרות של מתחרים להרוס לכם את הפרסום. בתחומים תחרותיים מאוד, ישנם עסקים וחברות שי הקליקו על המודעות של מתחרים שלהם רק כדי לטעום להם להוציא כספים לשווא ולהרוס את הקידום הממומן.
משווקי דיגיטל ותיקים מכירים היטב את המצב הזה, שבו ברגע אחד בלי שום הודעה מוקדמת, מישהו מקליק אלפי הקלקות על המודעה שלהם בגוגל.
יש אפילו תוכנות, זדוניות מאוד, שנועדו להקליק על מודעות של מתחרים ולהרוס את הקמפיינים.
נכון, יש תוכנות שנלחמות בזה, ולעיתים ניתן גם לקבל זיכוי לגוגל על הקליקים המזויפים. אך במצב כזה, אתם עלולים למצוא את עצמכם מנהלים קרבות נגד בוטים במקום להתעסק במה שאתם הכי טובים בו – למכור את השירותים ואת המוצרים שלכם.
אז נכון, לקידום ממומן בגוגל יש יתרונות, ואני לא מתכוון להגיד לאף אחד מכם לוותר על האפשרות הזאת. מצד שני, חשוב להכיר גם את החסרונות ולא להתעלם מהם.
עכשיו בואו נבחן את היתרונות והחסרונות של גוגל מיי ביזנס לעומת קידום ממומן בגוגל.
בניגוד לקידום ממומן, גוגל לעסק שלי הוא אורגני לחלוטין. הגולשים שנחשפים לתוצאות האלה מביעים בהם המון הרבה יותר גדול מאשר האמון שהם נותנים למודעות ממומנות.
בנוסף, גוגל לעסק שלי הוא חינמי לחלוטין. אתם לא צריכים לשלם על ילדים נכנסים, על כניסות לאתר או על כל דרך שבה הלקוחות שלכם יוצרים איתכם קשר דרך גוגל מיי ביזנס. מרגע שהצלחתם להציב את העסק שלכם בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל, תחת מונחי חיפוש שרלוונטיים אליכם, תוכלו ליהנות מחשיפה גבוהה ומזרם קבוע של לידים נכנסים בחינם.
מה החסרונות של גוגל מיי ביזנס לעומת PPC?
למרות שאני מאוד אוהב את גוגל לעסק שלי, צריך להכיר גם בחסרונות שלו. כנכס דיגיטלי אורגני, הבנייה שלו תיארך זמן רב יותר מאשר מודעת ממומנת. אם אתם זקוקים ללקוחות ממש עכשיו – לכו על קידום ממומן.
אסור לשכוח גם את המיקומים של גוגל לעסק שלי לעומת המודעות הממומנות. ברוב המקרים, כאשר נחפש מוצר או שירות בגוגל, החלק העליון של עמוד התוצאות, אותו אנחנו רואים ראשון, יהיה מוקדש למודעות ממומנות, ורק אחר כך תופיע השלשה של גוגל מיי ביזנס.
אבל אל תשכחו שהרבה אנשים חולפים על פני המודעות הממומנות ובוחרים להתעלם מהם. כך יוצא שהדבר הראשון שמושך את העין שלהם הוא השלשה של גוגל לעסק שלי.